Reklamačné podmienky
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Predávajúci a prevádzkovateľ:
Obchodné
meno: Stavpro s.r.o.
sídlo: Bošáca
296, Bošáca 913 07
IČO: 51
889 889
Zapísaná: v obchodnom
registri Okresného súdu Trenčín, odd.: Sro, vložka č. 36908/R
Telefónny kontakt: 0944 866 186
E-mailový kontakt: stavpro@stavpro.sk
(ďalej aj ako „predávajúci“)
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky
kraj
Odbor výkonu dozoru a Právny odbor
so sídlom Hurbanova 59, 911
01 Trenčín
tel. č.: 032/640 01 09
fax: 032/640 01 08
Čl. I
ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.
Predmet reklamačného poriadku
Tento Reklamačný poriadok (ďalej aj ako „poriadok“) popisuje akým spôsobom postupovať v prípade uplatňovania
práva kupujúceho týkajúceho sa vád tovaru (ďalej tiež „reklamácia“) zakúpeného od predávajúceho
v rámci zmluvných vzťahov uzatvorených medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom
internetového obchodu stavpro.sk a v relevantných častiach aj prostredníctvom
predaja v kamennej predajni predávajúceho, ak je zriadená.
2.
Kupujúci
Kupujúci je zákazníkom internetového obchodu alebo zákazníkom nakupujúcim v kamennej
predajni predávajúceho, ktorý prejavil záujem na kúpe tovaru a tovar si
zakúpil. Vzhľadom na platnú právnu úpravu sa rozlišuje
kupujúci, ktorý je spotrebiteľom (ďalej
aj ako „kupujúci – spotrebiteľ“),
teda ten, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej
alebo inej podnikateľskej činnosti, a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je
(ďalej aj ako „kupujúci – podnikateľ“),
teda ten, ktorý kupuje tovar s cieľom svojho podnikania. Ak uvedie zákazník v
objednávke svoje identifikačné číslo, berie na vedomie, že sa na neho budú
aplikovať pravidlá uvedené v tomto poriadku pre kupujúceho – podnikateľa. Právne
vzťahy medzi predávajúcim
a kupujúcim – spotrebiteľom a predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom,
vyslovene neupravené týmto poriadkom sa riadia najmä príslušnými právnymi
predpismi.
Čl. II
VŠEOBECNÉ PODMIENKY REKLAMÁCIE
1.
Prevzatie tovaru
Prevzatie tovaru potvrdzuje
zákazník podpisom dodacieho listu alebo iného obdobného dokumentu. Pokiaľ sa
tovar neodoberá osobne, rozumie sa prevzatím tovaru okamih, keď tovar preberá
kupujúci od dopravcu.
2.
Kontrola stavu zásielky pri prevzatí tovaru
Ihneď pri dodaní tovaru je
kupujúci povinný prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky podľa priloženého
prepravného listu, a to najmä počet balíkov a poškodenie obalu tovaru. Kupujúci
je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou
tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Ak prevezme takto poškodenú
zásielku kupujúci od prepravcu, je v prípade reklamácie tovaru nevyhnutné poškodenie
popísať a bez zbytočného odkladu oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu.
3.
Povinnosť kupujúceho prezrieť dodaný tovar po otvorení zásielky
Po prevzatí tovaru je kupujúci povinný
dodaný tovar prehliadnuť, najmä či je tovar v zodpovedajúcom vyhotovení,
v požadovanej miere a z požadovaného materiálu. Táto prehliadka by
mala byť, pokiaľ možno, vykonaná ešte pred použitím tovaru mimo rámca bežného
odskúšania. V opačnom prípade môže dôjsť k znehodnoteniu tovaru.
4.
Záručný list
Ku každému tovaru sa prikladá faktúra
a dodací list, ktorý môže slúžiť ako záručný, pokiaľ sa tento vzhľadom na
povahu tovaru nepriloží.
5.
Podanie reklamácie
Kupujúci môže oprávnenú
reklamáciu podať jednou z nasledujúcich možností:
§ poštou na adresu Stavpro s.r.o., Bošáca 296, 913 07, a to spoločne s kópiu dokladu
o kúpe tovaru a opisom dôvodov reklamácie v zmysle Čl. II bod 5.
tohto poriadku,
§
osobne na adrese Stavpro s.r.o., Bošáca 296, 913 07, a to prítomnej osobe poverenej vybavovať reklamácie (pri osobnej
reklamácií predávajúci odporúča, aby kupujúci telefonicky vopred kontaktoval
predávajúceho na kontaktnom telefónnom čísle).
6.
Podklady na posúdenie reklamácie
Kupujúci je pri
reklamácií tovaru povinný uviesť a dodať:
§ meno, priezvisko kupujúceho,
§ telefónny kontakt alebo e-mail kupujúceho,
§ číslo objednávky,
§ čo najvýstižnejší opis vád (a to najmä z dôvodu, že predávajúci sa
bude zaoberať iba opísanými vadami),
§ uplatňovaný nárok (návrh riešení),
§ číslo účtu pre prípadné vrátenie peňažných prostriedkov,
§
doklad o vlastníctve tovaru.
7.
Povinnosť kupujúceho poskytnúť súčinnosť
Kupujúci sa zaväzuje v prípade
reklamácie poskytnúť súčinnosť predávajúcemu. V prípade dodania nedostatočných
podkladov alebo informácií pre posúdenie reklamácie je predávajúci povinný bez zbytočného
odkladu kupujúceho informovať o nutnosti doloženia ďalších podkladov alebo informácií.
Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, pokiaľ kupujúci pred prevzatím
tovaru vedel, že tovar má chybu, alebo pokiaľ kupujúci chybu sám spôsobil.
III.
AKOSŤ PRI PREVZATÍ TOVARU
1.
Zodpovednosť predávajúceho za vady
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu
za vady, ktoré má predaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu
za to, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal,
a)
má tovar vlastnosti, ktoré si
strany dohodli, a ak dohoda chýba, také vlastnosti, ktoré predávajúci
alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na povahu tovaru a
na základe reklamy tovaru,
b)
sa tovar hodí na účel, ktorý na
jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle
používa,
c)
tovar zodpovedá akosťou alebo
vyhotovením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo vyhotovenie
určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
d) &n